Tuesday, January 03, 2006

London (Part 2)


Piccadilly Circus.
日本でいうハチ公的場所(か?)。待ち合わせの人々でいっぱいでした。私には一見、アキバにみえるんだけど。。。

Where's tea shop??? In everywhere, you can see Starbucks coffee and big Italian brand cafe, Costa Cafe and Caffe' Nero!!!.... Chinese cuisine is popular here!

WASABI is a Sushi take away shop. They also serve a hot miso soup. 2 nigiri (peices) is about £1.5~2 (¥300~400). I think this is the shop for busy Londoners!

5 comments:

Anonymous said...

Mmmm, that picadilly circus photo must be one of the last photos of the "routemaster" (hop-on hop-off rear platform) which went out of servive on the 9th of December, after more than 50 years of service. End of an era *sigh*

obwegesser said...

steve> Wow you've got good eyes! Yes, it is actually a "Routemaster". Some of them are still seen in the route of tour spot in London. But most of them are new squre typed double-decker. I didn't see bendy typed, yet. I was lucky to get that shot. Cheers!


"Routemaster"

ロンドンを走る赤い2階建てバスで、後部に大きな入り口がついて(開閉ドアはありません)、そこから乗り込み車掌さんに料金を払う。バス停に限らず、降りたいところでバスを止め降りられるため、ルートマスターと呼ばれています。steveのコメントにもあるように、1956年より運行したこのバスは、ある保存路線をのぞいて、2005年12月9日(つい最近!)に、すべて新型バスに移行しました。さらなる情報は下のサイトをどうぞ!

http://en.wikipedia.org/wiki/Routemaster

Anonymous said...

初ロンドン、楽しんだみたいで何より♪
遠い昔にイタリアン系のカフェに入って、「イギリスって意外においしいじゃん!」って思った記憶あり!

ところでさぁ、、今年もまたまた歯医者さんのお世話になりそうな予感・・・。
虫歯はないんやけど、、
なんか数日前から顎関節症っぽい・・・。
右顎関節が痛くて口が大きくあけれんくなってきた・・・。
肩こりもすごくなってきたし・・・。
なんだ、突然!?ってかんじ。。。
はぁ、、いつまで医者のお世話になるんだ、私!?

じゅんちゃんも健康には気をつけて!

obwegesser said...

かおりん>顎関節症に関してはメール送ってきました。遠く離れていて何もしてあげられないけど、早く治るよう心から祈ってます。

Anonymous said...

バス、後部のほうから乗るんだったっけ!?
私、真中からの乗ったような記憶が、、、
2年前の記憶で、どうやって降りたのかさえ
記憶にないわ。。。いろんな国のバスで頭の整理できておりませぬ!世界統一してくれないかね。お金も、バスも!そしてなにより靴、服のサイズをね;)

おおお!WASABIだ!!!!これか!
この前、じゅんちゃん宅にカレーをおじゃましましたDavidはワガママだったか、WASABIだったかどちらかのお店で働いてるっていってたよ!!!